מעורב הופס ל-ה' בערב: הספארס 'האיטיים'/ קרי 'אאוט' / מנחם לס

1.הסטוריה בפיניקס: שני האנליסטים הן (גיא! כאן עלי לכתוב 'הן' או 'הם'?) נקבות!

http://twitter.com/FOXSportsSE/status/684908347175399426/photo/1

המשחק בין הסאנס להורנטס עשה הסטוריה כששתי האנליסטיות של המשחק היו נשים צעירות, ללא אף גבר שהתערב באנליסיס שלהן, שעבר טוב מאד!

 

2. ווסטברוק וה-EUROSTEP

ווסטברוק מבצע "EUROSTEPPING" אחרי הכניסה והסל (לא יודע מה זה EUROSTEPPING אבל ככה קוראים לצעדי הריקוד שווסטברוק ביצע אחרי הכניסה שלו לסל. אגיד לכם משהו: הכניסה לסל היתה הרבה יותר מרשימה)

 

*
  

*

 

3.על זה סטן ואן גנדי הולך NUTS

 

*

  

*

4.התקף לב בשלבי התפתחות

*

*

5.אוטו פורטר שומר צמוד מדי:

*

 

6.המשחק 'האיטי' של הספארס הוא אחד המהירים ('קינטיים') בליגה

אחד החששות שהיו לאלה שחשוב להם להשקיע זמן על הספארס היתה המחשבה שבואו של למרכוס אולדרידג' יכריח יותר "נגיעות" בכדור, ועם קאווי לינרד, טוני פרקר, וטים דנקן שכולם 'רוצים נגיעות' כמו נער בן 14 שחולם על נגיעות בציצים, המשחק של הספארס יהפוך להליכה ברגל על הטיילת בבת גלים.

GUESS WHAT?
מתברר שלספארס יש אותו מספר של "POSSESSIONS" העונה כמו שהיה להם בעונה שעברה. אם הולכים על 'פוזשיונס' הספארס נראית כמו קבוצה איטית. הם היום מס' 26 במספר הפוזשיונס שלהם. למעשה מספר הפוזשיונס שלהם ירד מהעונה עברה בעוד ששאר קבוצות הליגה הגדילו את מספר הפוזשיונס.

אז אם הולכים לפי השעון, הספארס הם אכן קבוצה 'מאד איטית'. הם בשליש התחתון של הליגה בזריקות לסל (חילקו את הליגה לקבוצות הזורקות תוך 15-17 שניות, 18 עד 20, ו-21 עד 23 שניות והספארס שייכת לשליש האחרון.

ז"א שהספארס לא לוחצים על ההדק יותר מדי מהר.

אבל אולי POSSESSIONS וכמה זמן לוקח לקבוצה לזרוק הם לא אינדיקציות טובות לבדוק 'מהירות' קבוצה? אולי ישנן טובות מהן?

אולי מספר המסירות שהם מוסרים משחק הוא אינדיקציה טובה יותר?

מי קבע שמהירות היא כמה מהר אתה נע ו זורק לסל?

"מהירות" נקבעת על פי כמה מסירות אתה מוסר במשחק. הספארס מוסרים 345 מסירות למשחק. שניים אחריהם טורונטו עם 311 מסירות למשחק.

ישנו עוד מדד למהירות: כמה זמן שחקן מחזיק בכדור עד שהוא מוסר. הספארס מובילים את הליגה עם 2.58 שניות לשחקן פני שהוא משתחרר מהכדור. טורונטו שנייה עם 2.85 שניות.

במילים אחרות, אולי נכון יותר לדבר על כמה "קינטית" היא הקבוצה, ולא מה ה-PACE שלה. מבחינה קינטית, הספארס היא NUMBER ONE.

ולקינוח, הנה

וידיאו על ה-BEAUTIFUL GAME של הספארס:

7.סטפן קרי סובל מ-SHIN SPLINTS

'שין ספלינט' הו כינוי ל-medial tibial stress syndrome

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
47 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
גור גולן
גור גולן
07/01/2016 20:29:41

ספרס פשוט מדהימים! אולי ההתקפות שלהן ״איטיות״ אבל התנועה שם והעברת הכדור מהירה יותר משל כולן וזה הופך את זה להכי יעיל בליגה!
לדעתי אחת הקבוצות המרשימות שהיו בעשור האחרון.
מקווה שקרי יהיה בסדר… הוא יכול לעשות מנוחה של שבועיים ולא יקרה כלום – לא רואה אותם מפסידים יותר מדי גם בלעדיו.

יהודה
יהודה
07/01/2016 20:46:52

מצטער, המשחק של סן אנטוניו הרבה יותר מעניין אותי מזה של גולדן סטייט. הוא גדולה אמתית של כדורסל.
מג׳יק מדבר בתחילת הסרטון על כך שזה מזכיר לו את הסלטיקס ואל.איי. של תקופתו, אז הנה קישור למשחק של הסלטיקס של אז, להנאתכם:
https://www.youtube.com/watch?v=O4Td5QRfzj4

מנחם לס
מנחם לס
08/01/2016 5:18:53
Reply to  יהודה

גם אני אהבתי את משחק הסלטיקס יותר מכל משחק אחר

יאיר
יאיר
07/01/2016 21:09:32

הסרטון על הספרס מהמם. תודה מנחם

מנחם לס
מנחם לס
08/01/2016 5:19:58
Reply to  יאיר

תודה. גם אני נהניתי מאד מהוידיאו, וזאת מאחד שלא אוהד אותם במיוחד בלשון המעטה.

רועי ויינברג
07/01/2016 21:29:01

סטף לא יחזור מהר כמו שהוא חושב, ולדאבס לא כדאי לסכנו עד משחקם מול קליבלנד ב-18.1.

מישהו עדיין חושב שיעשו 73 ניצחונות?

סומסום
סומסום
07/01/2016 22:31:10

כן.
יפסידו במקסימום 1 לקאבס/ בולס, 1 למיאמי/אטלנטה, 2 לספרז, 1 לאוקלהומה, 1 לקליפרז, ועוד 1 איפשהו. ביחד עם שני ההפסדים עד היום, נותן לך 73. הנה! 🙂

מנחם לס
מנחם לס
08/01/2016 5:20:32

השאלה היא אם ישאירו זאת להחלטתו

יואל
יואל
07/01/2016 21:35:43

הסרט על הספארס יפייפה

יותם פלדהיים
יותם פלדהיים
07/01/2016 21:36:30

סרטון מדהים אין מילים.
תודה

דן
דן
07/01/2016 21:57:22

לא מתבייש להודות שהסרטון על הספרס גרם לי להוזיל כמה דמעות
בפרט שאני רואה את האגדה שנקראת טימי דאנקן ויודע שהיא
לקראת הסוף.

גלעד
07/01/2016 22:08:52

מעורב מעולה.
1. ציון דרך יפה לליגה. אני 99% שאומרים 'הן'
2 מהלך פסיכי הריקוד חביב.
6. הספרס כרגע מחזיקה בהגנה הטובה בליגה והתקפה טופ 3
הווריורס הפוך
קליבלנד שביעית בהגנה וחמישית בהתקפה יש לה לאן להשתפר
הסרטון מדהים אולי מישהו מותיקי האתר צריך לכתוב פוסט על העונות הגדולות של השחקנים המבוגרים (דירק, גארנט, ג'ינובלי, דאנקן, פירס, קובי..)

רביד אראל
רביד אראל
07/01/2016 23:36:30
Reply to  גלעד

המהלך והריקוד הם בעצם אותו הדבר, המהלך הוא יורוסטפ מאוד מהיר ואתלטי והריקוד הוא אותו יורוסטפ רק לאט

מנחם לס
מנחם לס
08/01/2016 5:22:09

'מהיר ואתלטי' זה לא אירופאי

רביד אראל
רביד אראל
08/01/2016 14:36:00
Reply to  מנחם לס

מנחם הבנת את הכוונה אז למה להתחכם?

רביד אראל
רביד אראל
08/01/2016 14:37:06

והנה דווין וויד ומאנו ג'ינובילי עושים אותו
https://www.youtube.com/watch?v=3Y0ZxlEHsas

Berch
Berch
07/01/2016 22:24:23

הסרטון על הספרס מדהים
קבוצה אפית… האמריקאים הכי טובים בעולם בלעשות סרטים… לזכותם יאמר 🙂

וקרי ללא ספק עושה טעות.
המטרה היא אליפות… וגרין כל כך חם שזה זמן טוב לזוז הצידה

פה איתמר
פה איתמר
08/01/2016 0:14:02
Reply to  Berch

ו הבריטים ברוק נ רול, ובפאנק

שעייה
שעייה
07/01/2016 22:28:14

מנחם, יבוא יום, אי שם בעתיד, שתודה בפה מלא שמעולם לא ראית קבוצת כדורסל כמו סאן אנטוניו. ועד אז, תמשיך לתת עצות לפופ איך לאמן, הוא בטח מקשיב לך כמו רענן כץ חחח

סטיב
סטיב
08/01/2016 1:40:27
Reply to  שעייה

++

עמרי
עמרי
07/01/2016 23:28:40

הסרטון באמת מדהים- מהקטעים שגורמים לך לאהוב כדורסל

שגיא נאור
שגיא נאור
08/01/2016 0:21:23

הסרטון מדהים, באמת שאין מילים. קבוצה נדירה. שושלת מהגדולות שהיו בספורט.

מנחם לס
מנחם לס
08/01/2016 5:23:43

אין כלל שאלה שהם יצרו שושלת אדירה

צביקה
צביקה
08/01/2016 0:54:18

איזה יופי של סרט!

גיא
גיא
08/01/2016 3:57:29

כל כך כואב לי לכתוב את זה, אבל –
הסרטון של הספרס, שירה בתנועה.

"שני האנליסטים הן אנליסטיות."

גיא
גיא
08/01/2016 3:58:56
Reply to  גיא

לעניות דעתי.

מנחם לס
מנחם לס
08/01/2016 5:25:02
Reply to  גיא

אולי אפשר גם וגם, השאלה היא למה אתה מקדיש יותר חשיבות

הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
08/01/2016 5:30:50
Reply to  מנחם לס

אתה חברה שלי / יונה וולך

אַתָּה חֲבֵרָה שֶׁלִּי
יֵשׁ לְךָ רֹאשׁ שֶׁל בַּחוּרָה
וְאַתָּה בַּחוּרָה בַּחוּרָה
כְּמוֹ שֶׁהַיֶּלֶד הַמָּתוֹק הַהוּא
אָמַר לִי בְּהַעֲרָכָה
אַתְּ בַּחוּר בַּחוּרָה
אוֹ לְהֶפֶךְ בַּחוּרָה בַּחוּר
כִּי מֵהַתְחָלָה
מַפְחִיתִים בְּעֵרֶךְ נָשִׁים
מָה אֶפְשָׁר לַעֲשׂוֹת
אֲבָל הָרֹאשׁ הַמְּסוֹבָב שֶׁלְּךָ
עוֹשֶׂה אוֹתְךָ לָגוּר עִם בַּחוּרָה
הִיא אוּלַי בַּחוּרָה בַּחוּר בָּאֱמֶת
אֲבָל אַתֶּם לֹא מְדַבְּרִים עַל זֶה
מְנַהֲלִים חַיִּים מְמֻסָּדִים
"כְּמוֹ שֶׁצָּרִיךְ"
דּוֹמִים לְכָל הַחַיִּים הָאֲחֵרִים
אֲבָל רֵיקִים לְגַמְרֵי
רַק כְּלַפֵּי חוּץ
בְּלִי תְּכָנִים שֶׁאֵין
שֶׁאֵין
כִּי הַמַּהֻיּוֹת שֶׁלָּכֶם אֲחֵרוֹת
וְהֵן שׁוֹתְקוֹת וּמֻשְׁתָּקוֹת
וּמְצֻנְזָרוֹת
הִיא אוּלַי לֹא יוֹדַעַת
וְאוּלַי גַּם לֹא תֵּדַע
שֶׁהִיא לֶסְבִּית שֶׁמַּעֲדִיפָה בַּחוּרִים
וְאַתָּה הוֹמוֹ שֶׁמַּעֲדִיף בַּחוּרוֹת
וְאַתָּה בַּחוּרָה
הִיא בָּחוּר
זֶה דֵּי מִסְתַּדֵּר בְּיַחַד
הָרֵי הַמֹּחַ מַה שֶּׁמְּשַׁנֶּה
וְלֹא הַצּוּרָה הַגּוּפָנִית
בֵּיצִים מְדֻמּוֹת
הַמַּסְתִּירוֹת כּוּס תַּאַוְתָנִי
אוֹ כּוּס
הַמַּסְתִּיר בֵּיצִים
קְצָת יֹפִי הֶבֶל חֵן
גּוֹרֵם לְדַיֵּק וְיִצּוּב הַסְּטִיָּה
הַמִּתְעוֹרֶרֶת בִּלְעָדָיו
עִם הַיֹּשֶׁר הַמֻּפְרָז
הַמּוֹתֵחַ קַו יוֹרֵד מֵהַפֶּה לְמַטָּה
חֲסַר הוּמוֹר וְשֶׁקֶר הַחֵן
בְּשָׂפָה כִּבְיָכוֹל תּוֹרַת הַפַּשְׁטוּת
שֶׁלֹּא לוֹקַחַת אֶת קִיּוּם הַשֶּׁקֶר וְהַנְּכָלִים
עַל חִנָּנִיּוּתוֹ קְלִילוּתוֹ עַרְמוּמִיּוּתוֹ הַמֻּרְכֶּבֶת
שֶׁצָּרִיךְ לְהֵאָבֵק בָּהּ שֶׁהִיא הֶכְרֵחִית
שֵׁד קָטָן וְרֵיק וּמַצְחִיק
אֲבָל אֲנִי יֵשׁ לִי רְגָשׁוֹת מְדֻיָּקִים
אֲנִי שׁוֹמַעַת אֶת הַקּוֹל הַדָּפוּק שֶׁלְּךָ
הַמְּעֻשָּׁן הַשָּׂרוּף הַצִּינִי
וַאֲנִי מַכִּירָה מִזָּוִית הַפְּגִיעָה שֶׁאַתָּה פּוֹגֵעַ בִּי
אֶת הַקּוֹל שֶׁל הַהוֹמוֹ
שֶׁתָּפַס אוֹתִי בְּטָעוּת וְהוּא מְנַצֵּל אוֹתָהּ עַד הַסּוֹף
כְּדֵי לַעֲבֹד עָלַי אוֹרֵב לִי וּמְחַכֶּה שֶׁאֶתֵּן הַכֹּל
בֶּאֱמֶת בֶּאֱמֶת אֵיזוֹ טָעוּת הִתְיַחַסְתִּי אֵלֶיךָ כְּמוֹ אֶל בָּחוּר
קָרָאתִי לוֹ אַתָּה
אַתְּ מְנַצֶּלֶת אֶת הַהִזְדַּמְּנוּת עוֹלָה עַל בּוּרוּתִי הָרִגְעִית
וְצוֹלֶבֶת אוֹתִי מִיַּד
שׁוֹכַחַת אֶת עַצְמֵךְ וְאֶת הַבְּעָיָה הַמֶּרְכָּזִית שֶׁל חַיַּיִךְ
אוּלַי נִזְכֶּרֶת בָּהֶן דֶּרֶךְ שִׁכְחָתִי מֵעָלַי שׁוֹכֵב פַּרְצוּף
שֶׁמְּחַכֶּה לִרְגִישׁוּת לֹא הַכָּרָתִית מִצִּדִּי כְּדֵי לְהִסְתַּכֵּל
בְּלִי לַחְשֹׁב שֶׁאֲנִי יְכוֹלָה בְּהִלּוּךְ חוֹזֵר לִלְמֹד מִזֶּה מַשֶּׁהוּ
כְּדֵי לְהַצִּיב לָךְ מַלְכֹּדֶת יוֹתֵר מְתֻחְכֶּמֶת בַּפַּעַם הַבָּאָה
וְשׁוֹכַחַת שֶׁאַתְּ כְּמוֹ כָּל אֶחָד אַחֵר
רוֹצָה לְהִתְקַיֵּם לְהִשָּׁאֵר בַּחַיִּים
לְהַמְשִׁיךְ קַו רֶצֶף שֶׁל הֲוָיָה
שֶׁלֹּא נֶחְתַּךְ
זוֹ רִשְׁעוּת נָשִׁית אֲנִי מְגַיֶּסֶת פִּתְגָּם לְעֶזְרַת הֲבָנָתִי
וְקוֹפֶצֶת עַל הַמְּצִיאָה בְּחַיַּי אֶפְשָׁר לְהָבִין מַשֶּׁהוּ
מַמָּשׁ מִבְנֶה נָשִׁי טִפּוּסִי רִשְׁעוּת נָשִׁית
וְלִהְיוֹת תָּמִיד עַצְמֵךְ
חֲבֵרָה שֶׁלִּי מְתוּקָה עִם בֵּיצִים
וְגוּף שֶׁל בַּחוּר
הַחֲבֵרָה הָרִאשׁוֹנָה שֶׁלִּי שֶׁמִּמֶּנָּה אֲנִי מְבִינָה אֵיךְ רֹאשׁ שֶׁל בַּחוּרָה
עוֹבֵד
לְהִתְוַדֵּעַ לְמֶרְכָּזִיּוּת שֶׁל חַיִּים
לְאִישִׁיּוּת הַמִּתְהַוָּה מֵהֶרֶף לְהֶרֶף לְאִי הַמּוּדָעוּת שֶׁל עַצְמֵךְ
לְאִי יְדִיעַת מַהוּת עַצְמֵךְ בְּעַצְמְךָ
כְּשֶׁהַמַּהוּת הַמִּינִית הִיא הַמֶּרְכָּז שֶׁלָּהּ אֲבָל כְּאֹפִי לֹא כְּמִין
מַשֶּׁהוּ שֶׁאֶפְשָׁר לְהַפְרִיד אוֹתוֹ וְלִשְׁמֹעַ כְּקוֹל נָקִי
שֶׁאִי אֶפְשָׁר לְשַׂחֲקוֹ אִם לֹא יוֹדְעִים אוֹתוֹ
כְּאִלּוּ שֶׁאֵינֶנּוּ
אֵין כּוּס בֵּין הָרַגְלַיִם אֵין זַיִן שָׁם
נְשָׁמָה חַסְרַת גּוּף מִסְתּוֹבֶבֶת בַּבַּיִת
מַה שֶּׁמַּסְבִּיר אֶת הָאֱמוּנוֹת בְּהִשָּׁאֲרוּת הַנֶּפֶשׁ מִנִּתּוּקָהּ מֵהַגּוּף מֵהַתּוֹדָעָה
הַנֶּפֶשׁ אֵין לָהּ גּוּף אֲבָל לַגּוּף יֵשׁ נֶפֶשׁ
הַבָּעוֹת הַפָּנִים מַכְחִישׁוֹת אֶת קִיּוּמוֹ שֶׁל הַגּוּף
כָּל הַזְּמַן מְדַבְּרִים עָלֵינוּ הַנֶּפֶשׁ וֶאֱלֹהִים וְזֶה טוֹב מְאוֹד
אַחֶרֶת הָיִינוּ שׁוֹכְחִים שֶׁאָנוּ קַיָּמִים חַיִּים
אַחֶרֶת הַכֹּל הָיָה הוֹלֵךְ לְאִבּוּד בְּלִי הַהַפְרָדָה שֶׁל צַד שְׁלִישִׁי
בַּמִּקְרֶה הַזֶּה אִמּוּץ זֶהוּת בִּלְתִּי אֶפְשָׁרִית אֲבָל חַשְׁדָנִית מַסְפִּיק

שייקה
שייקה
08/01/2016 14:39:52
Reply to  גיא

קצת חולק עליך..

כמו שלא אומרים "הילד היא נקבה״ אלא ״הילד הוא נקבה״

הילד הוא הנושא ולכן המילה הוא (אוגד..) תהיה באותו גוף.

לא בדוק

dror2
dror2
08/01/2016 7:51:54

הסרטון על הספרס מדהים. עושה צמרמורות של עונג. איזה כיף שיש קבוצה כזאת

גור גולן
גור גולן
08/01/2016 8:34:46

הסרטון מדהים! וכמו שכבר אמרו – גורם לאהוב את המשחק הזה יותר ש כדורסל מושלם

אפלטון
אפלטון
08/01/2016 11:57:17

באמת הספרס מדהימים. שונא אותם!
כבר אמרתי שפופ הוא גדול המאמנים בכל הזמנים?
אהבתי את המונח הקבוצה הכי 'קינטית' בליגה. זה המונח שמתאר אותם הכי טוב.

ולגבי שבר המאמץ של קרי- הכל תלוי באיזו רמה השבר. מניסיון אני יודע שאם לא נחים בזמן ומגיעים לשבר מאמץ ברמה של רסיסי עצם מפוזרים (תודה לך צבא ההגנה לישראל) זה כבר כאב שלא עובר לעולם ומשפיע משמעותית בטח ברמה של שחקן כדורסל מקצועני.
קרי אדיוט אם לא ינוח עכשיו חודש, אלא אם כן זה שבר ברמה נמוכה

לחם מטוגן
לחם מטוגן
08/01/2016 12:12:30

מעניין על קרי..

off topic
off topic
08/01/2016 14:54:34

שני האנליסטים הם אנליסטיות.

הם – נשוא. אנליסטים – נושא.
יש צורך בהתאמה בגוף בין נושא לנשוא.

כמו שלא תגידו – ילדי היא בחור חתיך.
זה לא משנה שההמשך מגלה "שקריות" של הנושא.

מנחם לס
מנחם לס
08/01/2016 17:31:48
Reply to  off topic

מסכים!

גור גולן
גור גולן
08/01/2016 17:52:39
Reply to  off topic

אני תלמיד כרגע וזה הבגרות שלי…
הם זה אוגד ואחרי אוגד תמיד יגיע נשוא ולכן אנליסטיות זה הנשוא כי זה החידוש במשפט.
ולכן זה בסדר שזה יהיה שני אנליסטים

גור גולן
גור גולן
08/01/2016 17:53:03

יכול להיות שאני טועה😬

רועי ויינברג
08/01/2016 17:58:40
Reply to  off topic

זאת גם הבגרות שלי ( 🙁 ) אם הנושא בנקבה, והוא בנקבה (אנליסטיות) אז מה שמגיע לפניו (הידוע גם כלוואי) צריך להתאים במין, ולכן צ"ל שתי האנליסטיות.

ה-"הן" הוא אכן אוגד, והוא גם צריך להתאים במין ובכמות לנושא-אנליסטיות. נקבות זה הנשוא, והוא צריך להשאר ככה.

המשפט הנכון-שתי האנליסטיות הן נקבות.

גור גולן
גור גולן
08/01/2016 18:31:55

נכון טעות שלי

שייקה
שייקה
08/01/2016 18:32:03

לא מדויק לדעתי כי הנושא במשפט של מנחם הוא שני האנליסטים, ולא שתי האנליסטיות.

המשפט שהצעת הוא נכון אבל הוא לא עונה על השאלה.. הוא מפספס את אלמנט ההפתעה במשפט המקורי בו, לכאורה, אנו מצפים ששני האנליסטים יהיו גברים, אבל הפלא ופלא – הם נקבות.

הם הוא האוגד, והנושא הוא האנליסטים ולא האנליסטיות שכלל לא מופיעות במשפט. (בזכר) ולכן גם האוגד הוא בזכר.

(אתה בטוח יותר טרי בחומר ממני אבל אני מגיש לבגרות כבר כמה שנים…😉)

גור גולן
גור גולן
08/01/2016 19:53:07
Reply to  שייקה

ממה שידוע לי
אחרי אוגד יבוא נשוא והוא החידוש במשפט ולכן לא חייב להיות באותו מין ובמספר של הנושא… לעומת האוגד כן ! ולכן המשפט של מנחם נכון

off topic
off topic
08/01/2016 21:28:06

קצת איבדתי אותך. בהתייחס למשפט "שני האנליסטים הן נקבות"…
שגוי ועקבי עם מה שאתה כותב. ההתאמה היא לנושא שבא לפני האוגד.
שני האנליסטים [הם]
אם תבחר בהן כאוגד הרי שאתה מבצע התאמה לנשוא וזה שגוי…

ביסוס חפרני
http://www.iedit.co.il/the-oged/

ציטוט עיקר הביסוס למתעניין המתעצל : "אוגד הוא חלק תחבירי שתפקידו לקשר ולחבר בין הנושא ובין הנשוא במשפט.

כינויי הגוף (הוא, היא, הם, הן) הבאים כאוגד, הם בעצם חזרה על הנושא. לפיכך הם יותאמו למין (נקבה או זכר) ולמספר (יחיד או רבים) של הנושא.

למשל: "הדם הוא הנפש" (דברים יב, כג) – הכינוי "הוא" מתאים לנושא "הדם" במין (זכר) ובמספר (יחיד).

אחת הטעויות הנפוצות ביותר שבהן נתקלתי במהלך עבודת העריכה של עבודות אקדמיות, היא חוסר התאמה בין הנושא לאוגד במין ובמספר. פעמים רבות סטודנטים מתאימים בטעות בין האוגד לנשוא במקום בין האוגד לנושא."

להלן דוגמאות לשיבושים שכיחים כאלה ותיקונם:

משובש: הנמלה הוא מקרה נוסף שבו הטבע מוכיח שהוא יכול להיות מודל לחיקוי. (נמלה=נושא, הוא=אוגד, מקרה=נשוא. במקרה זה האוגד מתאים במין ובמספר לנשוא [הוא=זכר יחיד, מקרה=זכר יחיד] במקום לנושא [נמלה=נקבה יחידה])

נכון: הנמלה היא מקרה נוסף שבו הטבע מוכיח שהוא יכול להיות מודל לחיקוי. (כאן האוגד מתאים במין ובמספר לנושא [נקבה] כפי שצריך להיות).

דינגו
09/01/2016 0:46:52

לסרטון של הספרס יש חלק שני
https://www.youtube.com/watch?v=tNZvNs6r800
אין יותר מתאים מהביטוי "שירה בתנועה".

ברבור שחור
ברבור שחור
09/01/2016 12:43:24

קצת יצאתם מהעיקר שזה הספרס….שושלת שנמתחת על פני 2 עשורים לדעתי אין לזה אח ורע…אם הם היו נמצאים באיזור יותר אטרקטיבי ולא של קאבויים הם היו זוכים להכרה גדולה יותר

ברבור שחור
ברבור שחור
09/01/2016 12:51:46

דרך אגב מה התפקיד של האנליסטיות ?